onsdag 14 september 2011

Mallorca

Det känns ganska segt och jobbigt att vara tillbaka från semestern. En vecka är för kort tid, speciellt när man åker med barn. Allting tar mycket längre tid och man hinner inte alls med så mycket som man tänkt.
Men veckan har varit underbar, trots att Elsa fick feber i tre hela dagar och tjatade om att åka hem. Klart hon undrade var alla hennes saker var och varför det helt plötsligt var så varmt.
Vädret har varit fantastiskt. Den där tjocktröjan till kvällarna åkte aldrig på. Hade man något annat än ett linne och ett par shorts så var det för varmt. Dessa varma kvällar som vi aldrig riktigt får i Sverige är ju bara så härliga.

Jag, min mamma och min svärmor hann faktiskt med en hel dag i Palma också. Vi besökte den stora katedralen men mest gick tiden till shopping. En riktigt härlig stad som påminner ganska mycket om Barcelona.

Här kommer lite bilder från veckan som gått.






 Palma


Sista dagen hyrde vi en cykel

Alcudia är verkligen det perfekta resmålet om man har barn. Det finns massor med aktiviteter, lekplatser och spelhallar.

2 kommentarer:

  1. Härligt det ser ut! Synd att Elsa fick feber :( Vad är det med barn när man åker iväg?! Tänkte på Malva som också blev dålig när de var i Turkiet. Hoppas inte Ben följer den trenden när vi sticker.

    Kul att ni hann med lite shopping också!

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Gud vilka härliga bilder! ser framemot att träffas så jag får höra om resan,,, Jag bor i Hbg nu igen så jag kan ses när som helst vi hörs snart! Kram Sandy

    SvaraRadera