torsdag 26 april 2012

Sena kvällar

Varför lyckas jag aldrig komma i säng i tid? Detta börjar bli en dålig vana. Kommer hem från jobb vid sju, måste ju mysa och busa med Elsa ett tag då. Kommer på att klockan redan är åtta och Elsa måste ju ha välling och komma i säng. Hon dricker välling och vi myser och fastnar i soffan. Har jag tur sover pluttan vid nio, otur halv tio. (Vi som hade ambition att hon skulle sova åtta idag.)
Jag fixar med diverse saker så som disk, undanplock av leksaker mm. Klockan tio dimper jag ner i soffan och tänker, nu börjar MIN kväll. En timme framför tvn eller datorn vill jag iallafall ha, sen ska jag sova. Klockan elva kommer jag på att jag ska packa väskor, lägga fram kläder och fixa inför morgondagen. Uppe i varv hoppar jag ner i sängen vid halv tolv, måste bara kolla min telefon ett litet tag... Fastnar... Räknar på hur många timmar sömn jag kommer få. Nej, Alldeles för få. Måste, måste somna... 06.00 ringer klockan. Ny dag i ekorrhjulet...

Alltid samma visa. Någon som känner igen sig?

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Oh yes...sitter här en fredagkväll och önskar lite egentid men har en pigg liten Ben som vägrar gå och lägga sig....grrr. Jag är inne i exakt samma ekorrhjul som du om det är till någon tröst.

    Hoppas ni får en fin kväll! Kul att springa på dig idag. KRAM

    SvaraRadera