tisdag 18 juni 2013

Världens godaste paj

Så är det faktiskt! Jag har fått detta receptet av en vän till mig, tack Jessika, och det är i särklass den godaste pajen jag smakat.
Precis så som jag vill ha den, seg och knäckig på ytan och mjuk och saftig inuti.
Den är väldigt enkel att göra också.
I botten på en form lägger ni vad ni tycker om. Jag brukar ta tre äpple och två päron. Men det går lika bra med rabarber eller någon annan frukt eller bär. Strö över lite socker och kardemumma. Funkar lika bra med kanel om ni föredrar det.
Sen blandar ni smeten.

4 dl mjöl
4 dl socker
2 ägg
2 tsk bakpulver
2 dl milda culiness som ni smälter

Bred ut smeten över frukten och grädda i ugnen ca 40 minuter i 175 grader. Ytan ska bli hård och gyllenbrun.

Denna pajen går även utmärkt att göra på glutenfritt mjöl. Dessutom är den ju mjölkfri.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar