torsdag 23 juni 2011

Sovstrejk

Ja det är minst sagt vad det är här hemma hos oss. Själv ska man bara hela tiden..Bara stryka lite innan jag ska sova, just det jag skulle ju duscha också och sen får jag inte glömma att packa ner allt inför morgondagen, sen måste jag bara plocka undan lite och det hade ju varit skönt att vakna till ett diskfritt kök. Precis så håller jag på varje kväll och vad slutar det med, jo att jag kommer i säng efter tolv varje kväll. Upp halv kl sex på morgonen och det känns som om huvudet och ögonlocken var gjorda av betong.

Till råga på allt har vi en sovstrejkande liten Elsa också. Just nu är vi inne i en liten svacka igen då det kan ta upp till en och en halv timme för att få henne att somna. Idag provade vi med att tidigarelägga middagsluren men inte hjälpte det. Hur trött hon än är så ska hon inte sova. Jag vet man ska inte klaga men jo idag får jag det.
Så här såg det ut när snuttan äntligen somnat. Varför sova i sin säng när man har ett golv att sova på?!

Så blir hon så där söt när hon somnat...

1 kommentar:

  1. Även om jag inte har en liten som jag ska natta än så känner jag så väl igen mig i det du skriver med "ska bara"...fråga Niklas :) Tror vi måste försöka vara lite mindre duktiga och släppa på kraven men det är lättare sagt än gjort.

    Allt jag vill säga är att du är en FANTASTISK mamma, en förebild för mig som snart är i samma sits! Så kämpa på så hoppas jag sovstrejkandet vänder för er snart.

    Glad midsommar till hela familjen!

    KRAM

    SvaraRadera