torsdag 9 februari 2012

Vågar man vabba?!


Då var det dags igen för lite feber. Imorse tyckte jag Elsa var lite rosig om kinderna och mycket riktigt hade hon feber. Inte helt konstigt med tanke på att Jimmie låg med värsta frossan inatt och en dunderförkylning som brutit ut.
Så idag var det min tur att vabba. Jimmie har nästan tagit alla vabbdagar hittintills eftersom jag varit relativt ny på jobbet. Det är ju inte direkt det första man vill göra, vabba, speciellt inte när man hör från olika arbetsplatser hur mycket alla chefer ogillar vabbande föräldrar. Men idag var det min tur, dessutom förlorar vi mycket mer på att Jimmie ska gå hemma.
När jag ringde till jobb och berättade att jag skulle vara hemma även imorgon, fick jag världens suck i örat,  -det kommer inte bli poppis hos "chefen". De orden kan göra mig så ledsen! Vad ska jag göra, stoppa upp en ipren, skicka iväg till dagis och låtsas som ingenting bara för att man ska vara lojal mot sin arbetsplats eller förväntas man ringa runt till alla eventuella barnpassare som kan tänkas vara lediga och ta ett gnälligt barn och dessutom riskera att själva bli sjuka.  Nä, man vet ju själv hur man var som liten. Det var ju bara mamma eller pappa som gällde när man var sjuk.

Idag fyller världens bästa mamma och mormor år! Grattis på födelsedagen än en gång.

2 kommentarer:

  1. Nä fy vad irriterande! Det är verkligen inte okej att de reagerar sig. De är ju det bästa vi har & de är viktigast! Håller med om att det är bara mamma & pappa som passar! Strunta i dem.

    SvaraRadera
  2. Den kommentaren är man gärna utan...som om man inte hade dåligt samvete nog. Du får bara skaka det av dig!

    Ha en fin helg och hoppas Elsa kryar på sig!

    Kram

    SvaraRadera