onsdag 12 september 2012

Vilken hemkomst

Vi kom alltså hem till Sverige igen natten till i söndags. Efter att vi sovit ganska länge tog vi tag i packning och tvätt. Dock fick Jimmie ligga på soffan eftersom han vaknade med magsjuka av något slag. Han var dålig en dag men sen frisk igen. Inte kul att missa första dagen på jobbet efter semestern.
I måndags började inskolningen på Elsas nya dagis. Det har gått jättebra både i måndags och tisdags och det känns verkligen som att hon kommer trivas. Idag skulle jag gått ifrån en liten runda och likaså på torsdag. På fredag ska hon lämnas halva dagen.
Men.... Efter att Elsa somnat ganska tidigt igår vaknade hon efter bara någon timme med kräk i hela sängen. Jag som precis hade bäddat rent med hennes nyinköpta sängkläder.
Så idag är det paus i inskolningen och i allt annat också för den delen. Hon har inte kräkt sen elva igårkväll så jag hoppas det var allt.
Nu har både Jimmie och Elsa varit dåliga, blir det min tur snart? Jag vill inte..

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Nej... Jag håller tummarna att du slipper!!
    Välkomna hem!!

    SvaraRadera