torsdag 15 november 2012

Tystnad?

Jag hör Elsa snarka från sitt rum, Jimmie andas tungt bredvid mig, diskmaskinen porlar, en bil kör förbi och någon är ute med en skällande hund.
Så tyst men ändå en massa ljud. Jag har glömt stänga av babywatchern där nere och varje gång Elsa snarkar hör jag hur den brusar. Fruktansvärt störande men jag orkar inte gå ner och stänga av den...
Själv har jag rotat fram gamla tidningar från när jag väntade Elsa. Rätt kul att läsa även om man vet det mesta. Så nu ska jag njuta av "tystnaden" och sjunka ner i sängen med mina tidningar.
Imorgon är det fredag, veckans bästa dag, godisdag, enligt Elsa och sen står ännu en helg framför oss. En ledig sådan faktiskt, för mig och Elsa åtminstone, och nästan helt tom i kalendern. Underbart!






Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar