onsdag 2 oktober 2013

Om uppfostran


Tjejhelgen gick fort och Jimmie hade det bra på sin resa. Det gick bra att vara själv med tjejerna, MEN jag är väldigt tacksam över att vi är TVÅ. Vi har världens snällaste tjejer, verkligen, ändå var jag helt slut i måndagskväll. Inte en enda minut för mig själv på hela helgen, knappt så jag har hört mina egna tankar. Två rejäla fighter hade jag och Elsa också. Den ena om läggning och den andra om påklädning. Det märks att hon testar mig mer när inte Jimmie är hemma och mitt tålamod är också sämre. 
Passande nog var vi på en väldigt bra föreläsning på Elsas förskola igår som handlade just om gränssättningar, trots och kärleken till ett barn. 
Jag blev så pass inspirerad att jag gick raka vägen hem och beställde två böcker i ämnet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar