lördag 19 oktober 2013

Tips!

Det pratas mycket om barn framför datorer, ipads och mobiler. Är det verkligen bra för dem med allt detta spelande? Ja jag tycker det är bra, i lagom utsträckning, med begränsning från föräldrar och under kontrollerade former. Att föräldrarna har full koll på vad barnen sysslar med och spelar. Det finns många jättebra spel som är lärande och pedagogiska så här har jag listat mina och Elsas favoriter till IPad och iPhone. 
Dr panda är en serie olika spel, alla är faktiskt bra. Här ska man ta hand om sina patienter och utföra olika åtgärder. Den kostar 15 kr och erbjuder inga köp inuti spelet vilket jag tycker är viktigt. ( det gör inga av de här spelen)
Hokus pokus Alfons Åberg är det dyraste spelet jag köpt på 45 kr. Men det är det helt klart värt. Elsa har haft detta ett tag men har ännu inte nått målet i spelet vilket är lite kul. Här ska man bygga en träkoja med Alfons för att nå en present högst upp i trädet. På vägen får man uppdrag för att samla plankor.
Roligt och enkelt spel om man gillar Bamse. 
Pippis Villa Villekulla är ett riktigt roligt spel med många olika saker att göra. Klä ut sig, baka, ha tebjudning, fånga tjuvar och mycket mer. 
Kanske det bästa spelet enligt mig. Lär dig ABC. Här ska man bygga enkla ord med hjälp av klossar, bilder och ljud. Detta spelet har lärt Elsa jättemycket och tack vare det kan hon skriva ett par ord och rabbla hela alfabetet. Helt gratis också dessutom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar