lördag 11 januari 2014

Helgen



Jag älskar att det är helg och att vi får spendera all tid tillsammans. Även om vi gör saker på vars ett håll i huset så är vi ändå nära. Vardagarna går i ett och består oftast av rutiner och en massa fix, men på helgen är det ett skönt lunk. Bäst av allt är nog att få vakna tillsammans. Som imorse, alla fyra kl halv nio i vår säng. Vi pratar ofta om hur gött det hade varit med en ännu större säng. En sån platsbyggt som går från vägg till vägg. Men risken är väl då att vi alltid hade sovit ihop.
Elsa är nu för tiden duktig på att sova. Hon somnar själv och sover oftast hela nätterna i sin säng. Men ibland kommer hon in fram åt morgonen och kryper mer med sina kalla fötter under mitt täcke. Men det är bara mysigt. Iris är inte lika självständig, vilket kanske inte är så konstigt för en 10 månaders bebis. Hon sover oftast bredvid mig om nätterna. Helst med näsan intryckt i min. Då sover hon bra, och jag med faktiskt. Eftersom att vi fortfarande ammar så känns det lättast. Slippa kånka upp och ner och fram och tillbaka. Dock känner jag väl att det börjar bli dags för henne att inviga sin egna säng så småningom. Kanske lagom till 1 års dagen :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar