söndag 6 februari 2011

1 månad utan socker

Hur ska detta gå och vad har jag gett mig in på? Hänger på Jimmie, Johan och Malins mål. 1 månad utan onödigt socker och skit. Alltså inget godis, choklad, chips, glass, läsk, saft, kakor, bullar, popcorn, ja ni fattar. Inga onyttigheter alls på en månad. Låter kanske lätt men tror det kommer bli svårare än väntat.
Jag älskar sötsaker även om jag inte behöver det i så stor mängd men det finns ändå där när jag känner för det. Vi får väl se hur det går. Syndar man så kostar det 100 kr per tillfälle. När månaden är slut firar vi det med en kryssning till Polen. Vi ska bo i den lyxigast sviten, slapppa i spaet och käka sjukt gott.
Vi är inte där än men det är gott att ha ett mål.
Kom precis på att vi åker till K-hamn i helgen och det brukar inte vara det lättaste stället att hålla sig borta från godis på. Tur jag har Jimmie så vi kan peppa varandra.
Ikväll lyxar vi iallafall med choklad och cola till solsidan.

3 kommentarer:

  1. Låter galet bra men samtidigt galet svårt! Iallafall fall i min värld :) Heja dig, det fixar du! KRAM

    SvaraRadera
  2. Då blir det nyttiga fikor framöver :) Tror ni kommer klara det jättebra! Är ju ett stort plus att ni båda har bestämt er så ni kan pusha varandra.

    Det bästa är ju att tömma skåpen och sluta köpa hem godis och annat gott. Måste man ge sig ut och handla när suget sätter in tänker man ofta en gång extra :)

    SvaraRadera
  3. Då blir det ingen juice heller då ;) Socker i det med...*skrattar*

    SvaraRadera