torsdag 28 november 2013

Kusinerna


Mina prinsessor har äntligen fått kusiner. Som vi har längtat och på måndag får vi äntligen träffa dem.

Min syster och hennes man har varit i Afrika och hämtat hem sina två barn. Det har varit en lååång, krokig och oviss väg dit. Aldrig någonsin i min vildaste fantasi trodde jag att det skulle ta så många år för dem att få barnen och aldrig någonsin kunde jag föreställa mig att det skulle ligga så mycket jobb bakom. Det är vansinnigt vad man måste gå igenom för att få adoptera.
Men nu äntligen har ni nått målet och det måste kännas fantastiskt.
Vi har väntat, hoppats och våndats med er och nu är vi så glada för er skull. Den långa resan har tagit slut och ni kan börja er nya resa som föräldrar till dessa underbara barn.

Sedan de kom hem från Afrika har vi haft nästintill daglig kontakt via FaceTime vilket gör att vi redan lärt känna T och M lite grann. Det ska bli så kul att träffas och se hur Elsa kommer reagera på sina kusiner. Jag tror det kommer gå jättebra och framförallt är det riktigt kul för henne och Iris att få lekkamrater i familjen.

5 kommentarer:

  1. Jag har av en händelse hittat din blogg, och fastnat för dina söta små flickor. Vi hade grannträff här i byn i höstas och jag talade om för Tanja att jag forstod att ni var systrar. Ja, vi har fått två små nya grannar, som har charmat min man totalt. Jag har ännu inte träffat dem, men så roligt för Tanja och Jesper. Många hälsningar från Eva.

    SvaraRadera
  2. Nu undrar du förstås vem jag är. Jag är född i byn och din syster köpte min farbrors hus. Mitt föräldrahem är där A och M med familj bor. Jag bor i det röda huset med ladan och alla postlådorna. Tycker att jag känner dig nu, så jag skickar en varm kram till dig från Eva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du hittat bloggen. Tanja berättade det för ett tag sedan.
      Hur hittade du bloggen från början? Eller du visste direkt att det var Tanjas systers blogg?

      Radera
  3. Hej Sofie! Jag googlade på vår by, och där hittade jag din blogg. Jag kikade litet allmänt vad det stod om byn och helt plötsligt fick jag se foton som jag kände igen omgivningen på. Det var din dotter som klappade en liten katt och där fick jag syn på din syster. Jag kommer nog att kommentera här ibland. Du har en mycket trevlig blogg. Kramar från Eva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker det. Du är så välkommen!

      Radera