onsdag 12 januari 2011

Ny hobby

När Elsa föddes växte så småning om ett nytt intresse fram. Kläder! Det är inte alltid så lätt att hitta roliga barnkläder. Men med lite inspiration av Malin och mycket hjälp av min kära mor så satte vi igång att sy egna. Det är så himla kul med mönster och färg och speciellt att kombinera dessa på ett sätt som kanske inte alltid är så självklart.
Min mamma står för det mesta arbetet vid symaskinen, med undantag för mössorna som jag själv lyckats knåpa ihop.
Mönsterna är ett hopplock och några har vi ritat själva.

Här kommer iallafall lite utav det som blivit sytt sedan Elsa föddes.

 Haremsbyxor med skönt häng och gott om plats
för bjöjan
 Haremsbyxor i velour
 Mysig klänning i velour



 Mysställ med apor
 Vändbar mössa
 Lite blandade mössor
Elsa i sin apklänning

Om ni är intresserade av kläderna är ni välkomna att höra av er.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att du också börjat blogga! Jag kommer vara en trogen läsare ;)

    Stort grattis till jobbet!! Som trogen kund är det bra att veta att du bytar adress så småningom, spännande!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Och förresten...jag är absolut intresserad av dina fina kläder. Kanske kommer nån liten beställning framöver :)

    SvaraRadera
  3. du kan räkna med en och annan present ändå=)!

    SvaraRadera
  4. Kul att se hur kläderna passar Elsas person så bra. Så coola. Såg att Helsingörstygerna fick liv också! Kramar.

    SvaraRadera