måndag 23 maj 2011

Ångande morgon


Den här lilla ångtvättaren har varit min vän under ett par timmar denna förmiddag.
Jag körde och lämnade Elsa hos farmor imorse för att få lite vettigt gjort.
Först körde jag till Framtid och spanade efter lite renoveringsoblekt och jepp tre fina, i nuläget fula, små möbler fick följa med mig hem. En pall som ska få ny färg och klädsel, ett litet bord som ska få färg och en stege som jag inte riktigt har bestämt mig för om jag ska måla eller betsa.
Stegen kände jag direkt att den kommer bli superfin i vårt sovrum. Den satt egentligen ihop med en baksida som jag tvingade den stackars killen på framtid att skruva av. Många skruvar som suttit där i många år =)

När jag kom hem satt jag igång med badrummet. Ojoj vad skitigt det var. Till hjälp hade jag lånat ångmaskinen av svärmor. Jag tror jag har fått bort smuts som suttit där sedan badrummet byggdes. Jepp, en sån måste vi köpa!

Nu sitter jag i soffan och väntar på att min lilla snutta ska komma hem!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du fyndat på Framtid, så kul när man hittar prylar som man direkt ser har potential till att bli riktigt fina. Jag får nog ta en tur dit på söndag. Duktig du är som storstädat, har aldrig hört talas om att man använder ångmaskin dock...och då är jag ändå lite smått städgalen :) Du får uppdatera mig mer sen.
    Kram på er!

    SvaraRadera