måndag 11 februari 2013

Det ljusnar

Det har varit dålig uppdatering på bloggen i veckan men det har inte funnits någon ork till det. Både jag och Elsa har varit så dåliga och sist jag var så här dålig var för 8 år sedan så jag hade en rejäl lunginflammation.
Vad jag har förstått är vi inte ensamma om att ligga i influensa, känns som att hela Sverige gör det.
Det hela började för Elsa på söndagen uppe i Karlshamn med feber. Två dagar senare var det min tur. Frossa, hög feber och en hemsk hosta. I fredags fick jag penicillin då sänkan var så hög att det förmodligen gått ner i lungorna.
Jag har många gånger under dessa dagar undrat om man kan hosta igång förlossningen. Hela magen hoppar och nu har jag fruktansvärd träningsvärk. Häromkvällen fick jag regelbundna sammandragningar som gjorde ont men efter en dusch och Alvedon avtog dem tack och lov. Hade inte varit kul att föda med influensa.
Idag har både jag och Elsa varit feberfria och jag börjar se hur det sakta ljusnar. Tröttheten och hostan lär nog tyvärr sitta i ett par veckor. På torsdag är jag åter på jobb för min allra sista vecka innan mammaledigheten. Känns så tråkigt att jag har behövt vara borta så mycket nu i slutet men vad ska man göra.

Så mycket bättre men helt utslagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar