söndag 24 februari 2013

Varför alltid detta boandet?

Garderoben är städad, städskåpet i hallen är organiserat, alla papper i köket är sorterade. Jag har gått igenom och rensat i källaren, badrumsskåpen är städade och köksluckorna är avtorkade och jag har bara varit ledig i TRE dagar.
Om detta drar ut länge på tiden kommer vi ha ett fantastiskt skinande och välstädat hem.
Men lika mycket som energin kommer till mig och jag fixar och donar, lika lätt försvinner den och jag blir otroligt sugen på en middagslur.

Visst är det skönt att gå hemma men ganska lätt blir jag uttråkad och måste ta tag i något projekt och ganska lätt går jag och Elsa varandra på nerverna. Det är inte helt lätt att underhålla henne hela dagar här hemma. Tack och lov ska hon på dagis imorgon och jag ska passa på att åka och hälsa på Lina och hennes lille nykomling. Så himla lyxigt att få åka iväg själv en stund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar