lördag 6 augusti 2011

Dagistankar

De senaste dagarna har mina tankar gått ganska mycket åt att Elsa snart ska börja på dagis. Herregud, om en vecka ska jag lämna min lilla plutta till helt främmande människor tre dagar i veckan. Utan någon kontroll ska hon vara där, äta där och sova där och jag har ingen kontroll över situationen. Tänk om hon ramlar och slår sig, vem ska trösta henne? Tänk om hon sätter i halsen eller tänk om hon tänker att vi är hemska föräldrar som lämnar henne där. Ja ungefär så går tankarna i mitt huvud just nu. Ja jag vet att jag är löjlig som tänker så men samtidigt tror jag det är fullt naturligt.
Helt ärligt tror jag det kommer gå jättebra, jag tror Elsa kommer trivas bland alla andra barn. Det är bara jag som har ett väldigt stort kontrollbehov.

Härliga helg är äntligen här och efter jobb ska vi bege oss ut för att köpa present till Elliot som fyller 8 år idag, stora killen. Därefter blir det ett besök på lager 157 i Höganäs. Kanske kan hitta lite dagiskläder till Elsa.
Imorgon har vi visning för vår lägenhet och därefter blir det kalas i Bårslöv.

Elliot 8 år idag!


2 kommentarer:

  1. Fullt naturliga mamma känslor! :) De funderingarna har nog alla i början. Annat blir det när man får vara med & känna av verksamheten & personalen!! Det kommer bli toppen..

    SvaraRadera
  2. Förresten hittade du något till Elsa på Lager 157?

    SvaraRadera