fredag 15 mars 2013

Välkommen till världen Iris!

Tidigt imorse 05.54 tittade Iris äntligen ut och det gick fort, riktigt fort.
Ni som känner mig vet att jag var orolig för att förlossningen skulle bli lång då det tog 18 timmar med Elsa inne på förlossningen.
Inatt var det helt annorlunda!
Jag hade absolut inga känningar under dagen och på kvällen låg vi i sägen och kollade film. Elva kände jag första lilla antydan till värk men lyckades somna och vaknade av en rejäl värk kl ett. Det gjorde snabbt riktigt ont och dom kom ganska tätt. Jag duschade en stund men till slut gick det inte mer så vi ringde min mamma vid tre och halv fyra åkte vi in. Då var det nästan ingen paus mellan värkarna.
Inne och uppe på förlossningen vid fyra. Öppen fyra cm och tänker, hur ska jag orka detta så många timmar till. Efter ctg remsa och en liten stund i duschen är jag öppen 5 cm. Då känner jag helt plötsligt hur det trycker på och jag vill krysta. En kvart senare är hon ute. Från fem till tio cm på fem minuter. Vad hände? Både jag jag och Jimmie var ganska chockade men vilken lättnad att allt var över.

Iris är en riktig kopia av sin storasyster och helt underbart söt.
Vi stannar på BB ett par dagar och försöker komma in i rutinerna. Än så länge gör hon inte mycket ljud ifrån sig. Lika snäll som systern sin.




5 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick bra :) och att det inte var så utdraget. Kram Åsa j

    SvaraRadera
  2. Kram på Er. Nu har Ni två underbara flickor. Hälsningar från oss i Åstorp.

    SvaraRadera
  3. Vilket ögongodis! Så skönt att det gick bra.

    Hälsa storasystern och gratta ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken riktig liten goding hon är! Härligt att det gick så fort. Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh grattis:) så fin hon är!
    / Emma & Minna

    SvaraRadera