måndag 21 januari 2013

Gravidkläder

Ja lätt att hitta kläder som passar och framför allt är sköna är det inte så här i vecka 34. Vissa går igenom en hel graviditet med sin vanliga garderob och endast ett gummiband i jeansen men det funkar inte alls för mig.
Först och främst måste kläderna vara sköna. Det får inte klämma eller klia någonstans för då blir jag tokig.
Sen ska de ju helst vara snygga också. Speciellt på jobb där man träffar folk hela dagarna.
Jag hade en hel del mammakläder sedan tidigare. Ett par jeans, några klänningar och taights. Det klarar man sig rätt länge på.
Fram tills för några veckor sedan kunde jag ha alla mina mammabyxor men nu är de så obekväma. Passar gör de fortfarande men de är inte sköna. Så i ca en månads tid har jag levt i taights och långa tröjor/klänningar men nu kände jag hur tråkigt det blev, samtidigt som jag inte har lust att lägga en massa pengar på kläder när det är så kort tid kvar.
Så i fredags kilade jag bort på H&M och köpte ett par rosa röda mammabyxor för 199 kr. Byxorna är riktigt sköna och nu kan jag känna mig lite piffig ett tag igen :).
Sen att mysbyxorna åker på så fort jag kommer innanför dörren är en helt annan femma. Inget slår mina mjukisbrallor!


1 kommentar:

  1. Fina! Jag behöver nog också ta en tur inom på h&m och köpa mig nått lite piffigt :) Har de fått in lite vårnytt nu? Är på jakt efter ljusa jeans men sist jag var där var det bara mörkt mörkt mörkt :/

    Kram!

    SvaraRadera