torsdag 31 januari 2013

Sängläge

Jag gick från jobb idag med en riktigt härlig känsla i kroppen. Den känslan man har när man ska vara ledig.
I sex hela dagar ska jag vara ledig, liten tjuvstart på mammaledigheten. Vi ska faktiskt vara lediga hela familjen. Tack och lov för det för jag hade inte orkat en dag till på jobb just nu. Förkylningen i kroppen, tillsammans med vakna nätter och en värkande kropp sätter sina spår. Kämpa kämpa är det enda jag har i huvudet för när jag är åter på jobb på torsdag återstår endast två veckor. Sen, om inte bebis kommit, ska jag unna mig flera timmar i soffan tillsammans med böcker, tidningar och tvprogram. I varje fall de dagar Elsa är på dagis.
Hur som helst var tanken att vi skulle åkt till Älmhult imorgon. Bott på Ikeas hotell och åkt till ett vattenland och bara myst. Därefter svängt inom syster i Karlshamn och sovit där en natt. MEN, då både bil och luftvärmepump gått sönder, kostade en del, och då vi inte är helt krya bestämde vi oss för att skippa hotellet och bara åka till Karlshamn i stället.
Imorgon bitti kommer den nya pumpen och det ska bli fantastiskt skönt att slippa frysa. Som jag har längtat.

Jaja, nu hoppas jag först och främst på en god nattsömn. Jag har bunkrat upp med näsdukar, te och tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar